Wednesday, March 7, 2012

Check list bakal rumah baru....

Assalamualaikum,

Alhamdulillah..dah lulus pon loan utk beli umah...umah murah jer..Ikut kemampuan..but, ni lah dikatakan rezeki anak...Mohon masa nak bersalinkan Nadeera, naik keje..submit loan..x sampai sebulan lulus dah..
Sekarang,tgh pasang angan2..nak wat itu..ini..dengan bajet yg ciput ni hah..

Surat kelulusan pembiayaan

Surat lawyer ok.........GULP!

Dok 'google' sana sini....design kitchen cabinet la bagai...duk terpekiaq...oit! checklist nak masuk umah baru mana??? Hah, ni dia...

1. Table top je RM2,000 tak termasuk hob, hood, sink & tap (klu de wit lebih baru pasang 
    kabinet atas)
2. Grill dah tanya kt sorang kenalan..Bole bagi RM2,000 include awning porch.
3. Plugs, Lights & Fans RM 1,000 tidak termasuk upah pemasangan =P
4. Wiring RM1,000.00 cukup ka??? dah de kenalan gak leh wat kan..heeheeh
5. Tiles utk 3 bilik yg xde tiles - lum suvey lg ..tp lbh kurang RM 2,000 kot???
7. Cornish - RM2,000
8. Cat - RM500 je..
9. Rail langsir - RM100

Ok..dah, dengan bajet yg seciput cukup sekadar RM10,600++ minus..Terlebih atau terkurang..pandai2 le.Heeheeh ;-D Grrrr..yg penting suvey3... Puas hati dengan harga..baru la 'hamik'.. 
Ukur baju di badan sendirik yer.. 

P/S : CHECKLIST ni hanya sesuai utk saya yg tinggal di pekan kecik ni..bukan di bandar2 besar spt KL,JB...mmg x pat harga ni..OK?!

2 comments:

mamaairis said...

mummy...ye ke grill + awning porch dapat 2000..kang mintak no orang tuh kat kakak chinta buleyyy..? tengah sebey2 gaks nih....

~NORAZLINA BINTI SABRAN~ said...

lbh kurg la..plg mahal pon 2500..jiran dpn umah kita mmg cari customer..

Protein penting untuk mereka yang ingin hamil

Assalamu'alaikum w.b.t, Semua pasangan yang berkahwin mestilah nak dikurniakan cahaya mata kan. Tak kira la seorang atau ramai.. Itu...