Wednesday, August 19, 2015

Sambal goreng bilis resepi mak boleh makan di mana2 bila2 sahaja =)

Sambal Goreng Bilis Pedas!!!

Nak bawak travel bole, untuk adik2 yg duk asrama bole 'bedal' dengan roti, untuk mereka yang 'poket kering' tgh bulan nak makan dengan lempeng, cicah dengan cucur pon sedappp..makan dengan nasi panas...lagi la wow!!!

Semestinya homemade..resepi mak saya, sambal digoreng garing sampai gelappp.hiihiiihiik..

Pasti puas hati.

 150gram
RM8.00 sahaja.
tak termasuk postage.
*coming soon packaging dalam plastik..lagi senang nak post out =)

Pm/whassp 0196800226


 


Tuesday, August 18, 2015

Jom sihat dan kuat dengan minum susu!

Assalamualaikum,

Pembaca2 blog ku sekalian [bajet femes?!]

kita straight to the point...siapa pernah minum susu segar berperisa macam kat atas ni??? Haa..jangan main2.. ramai yang panggil ni susu segar legend. Memang la legend sebab ni zaman 80 an ke 90an nye susu femes.

Biasanya terdapat dalam perisa Jagung, Strawberry, Coklat dan Asli. Tapi perisa baru pon ada sekarang..Oren, pisang dan anggur [takde dalam gambar].

Kalau korang yang jenis tak minum susu putih sebab loya ke hapeee...elokkkk sangat la amik susu segar ni sebab tak rasa susu..kalau minum strawberry rasa strawberry lar...kalau minum jagung rasa jagung sangat!

susu ni penting tau...bukan untuk sekarang je terutama kita ibu-ibu yang telah atau sudah mengandung..kandungan kalsium mesti semakin berkurang.

Antara kebaikan lain yang boleh diperolehi bila minum susu hari2 :
  • Mengelakkan osteoporosis + hipertensi + kanser kolon. Kita tidak akan mendapat vitamin tambahan + kalsium tanpa meminum susu
  • Meminum susu juga boleh melindungi kita dari kerosakan gigi + masalah kaviti. Kita harus memberi jaminan kepada anak2 tentang kerosakan gigi dengan menawarkan mereka segelas susu coklat. Tidak ada rekod kerosakan gigi kerana minum susu dengan perisa coklat
  • Lemak susu tidak memberi apa2 kesan kepada kegemukan sebaliknya terbukti bahawa mereka yang kerap minum susu menjadikan badan lebih langsing daripada mereka yang tidak mengambilnya. Susu memberikan kita banyak vitamin dan mineral untuk memastikan sentiasa sihat dan cergas
  • Susu adalah anti-asid yang sangat baik. Minum segelas susu apabila mengalami pedih ulu hati boleh menenangkan paip makanan dari keradangan. Minum susu tetap akan mencegah ulser perut dan masalah perut yang lain
  • Minum banyak susu dapat menghasilkan kekuatan pada tulang + gigi + kuku + rambut, kerana ia sarat dengan kalsium yang membantu badan menjadi kuat dan fleksibel
  • Meminum segelas susu panas sebelum tidur dapat menenangkan saraf dan melonggarkan otot2 tegang supaya dapat memberi tidur yang lebih cepat. Cara ini dapat membantu selepas seharian penat bekerja
  • Minum susu boleh menyejukkan badan dan mengekalkan tahap air atau cecair dalam badan kita. Penggunaan susu selepas latihan berat badan boleh mengisi sistem dengan cecair badan yang hilang semasa senaman.
  • Secara drastik susu juga dapat mengurangkan gejala PMS (Pre-Menstrual Syndrome) kerana ia merupakan pelega atau penenang tekanan yang hebat dan juga meningkatkan tahap tenaga dalam kita
  • Susu penuh dengan nutrien. Badan kita memerlukan nutiren untuk beroperasi dengan betul. Ia mengandungi vitamin (untuk sel-sel darah merah) + kalsium (untuk tulang yang kuat) + karbohidrat (tenaga) + magnesium (untuk lentur otot) + fosforus (untuk mengambil kesempatan tenaga) + kalium (baik untuk sistem saraf) + protein (untuk proses pertumbuhan dan penyembuhan) + riboflavin (untuk kulit sihat dan berseri) + zink (untuk meningkatkan sistem imun).

    So, kepada yang teringin nak rasa susu segar ni...saya ada jual...tapi CASH ON DELIVERY sahaja sekitar Tangkak & Segamat [pm/whassp sahaja 019-6800226] atau boleh dapatkan di pasar malam/pasar tani area tersebut. Sebotol RM 2.20 sahaja kalau borong 5 botol RM 10.00 sahaja.
sumber kalsium dalam bentuk caplet..tak suka nak minum susu??? [klik sini]

Promosi Hujung Tahun Vivix Shaklee!!!

PROMOSI VIVIX SAMBUNG LAGI?? Serius ke? Ehh,kenapa pulak tak serius??? Mesti la serius.. SERIUS shaklee nak bagi kita sihat & cantik &...