Saturday, January 20, 2018

Anxiety Disorder dan cara mengatasinya.

Apakah itu Anxiety Disorder? 

Siapa pernah dengar masalah ni?
.
Untuk pengetahuan anda, penyakit ni adalah satu penyakit yang melibatkan gangguan emosi atau kebimbangan yang kritikal atau dalamkata lainnyaialah "gangguan kebimbangan".

Masalah emosi seperti ini adalah sesuatu yang serius. Jika kebimbangan (anxiety) ini tidak dapat dikawal ia akan menyebabkan kemurungan (depression). Paling berbahaya, jika dibiarkan pesakit mungkin akan terfikir untuk membunuh diri.

Sesiapa yang pernah mengalami masalah ni, lagi-lagi yang melibatkan STRESS..ALLAH sahaja yang tahu keadaan kerisauan, ketakutan diserang tiba-tiba.
.
Hari ni saya akan cerita sikit bagaimana Cara Atasi Masalah Anxiety Disorder?

Sekiranya anda beragama Islam, apa yang boleh saya katakan. Dekatkan diri dengan Allah. Sabar, berzikir, perbanyakkan solat sunat, berdo'a dan bacalah al-Quran terutamanya ayat-ayat ruqyah.
.
.
Antara tanda-tanda yang sering berlaku seperti :

  • "nervous breakdown" seperti tiba-tiba menjadi marah, pengsan, menjerit atau mengamuk.
  • kebimbangan yang melampau terhadap sesuatu walaupun isu remeh.
  • kerap memikirkan dan merasa bimbang terhadap sesuatu yang sedang berlaku atau yang akan berlaku.
  • berasa sukar untuk melupakan apa yang bermain di fikiran sehingga menganggu tidur.
  • sakit di bahagian dada atau sering berdebar-debar atau menggigil tanpa lasan.

.
Adakah Pengambilan Suplemen Dapat Membantu Pesakit?

Suplemen bukan sahaja dapat mengatasi masalah tersebut, malah dengan pengambilan secara konsisten juga dapat menenangkan hati dan fikiran pesakit.

Terdapat 3 suplemen yang amat digalakkan untuk pesakit Anxiety Disorder...
Antaranya ialah B Complex

Dalam B Complex Shaklee mengandungi Vitamin B9 iaitu Asid Folik dan Vitamin B12. Kedua-dua vitamin ini sangat penting bagi menyeimbangkan mood dan hormon dalam tubuh badan pesakit.
Kekurangan Vitamin B12 dalam tubuh boleh menyebabkan seseorang meraka tertekan (stress) . Oleh itu, Asid Folik akan membantu meningkatkan kadar tindakbalas antikemurungan yang sangat baik kepada pesakit.
Selain daripada itu, Vitamin B12 juga menjaga kesihatan sistem saraf supaya tidak tegang, kejang dan memberi tenaga kepada tubuh badan pesakit agar lebih tenang dan bertenaga.

Untuk kesan yang lebih baik.. Saya sarankan juga tambah Omega Guard & Ostematrix dalam supplemen harian dan amalkan secara konsisten.

Omega Guard mengandungi asid lemak omega -3 yang membantu dalam merawat masalah kebimbangan dan kemurungan.Ia mempunyai fungsi yang sangat penting untukmengekalkan fungsi struktur neuron iaitu sel dalam sistem saraf  manusia.

Manakala Ostematrix pulamerupakan sumber mineral yang mengandungi magnesium, kalsium & vitamin D.
Magnesium mempunyai peranan penting didalam fungsi neurologi.Ia juga terlibat dalam banyak tindakbalas kimia otak.
Kalsium pula penting bagi memastikan tubuh berfungsi dengan baik.Kekurangan kalsium akan menyebabkan kebimbangan serta emosi tidak menentu selain itu ia juga menyebabkan kekajangan otot, menggigil, kebas kaki dan jari serta jantung berdebar tanpa sebarang alasan seperti pesakit "anxiety disorder" tadi.


[Testimoni pesakit "anxiety disorder"]


Maka dengan itu, jika anda mengalami masalah tersebut..pertanyaan mahupun pembelian  supplemen Shaklee bole wassap lyna :

whatassp 019-6800226
FB : Norazlina Sabran
FB page : Prosper Rich by Lyna
IG : @shaklee.bylynarzmn

Kita berborak lebih lanjut mengenai masalah ini & konsultasi percuma cara penhambilan vitamin & supplemen eksklusif untuk mereka yang membeli dengan lyna sahaja.

Terima kasih kerana sudi singgah. 




No comments:

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...