Tuesday, September 11, 2012

Perasaan mumy bila 1st time anta anak2 ke rumah babysitter..

Salam,

Bila cakap 1st time...perasaan bercampur baur..sedih & nerves... xtau nk ckp camne.. Hari ni hari ke 7 nabeela & nadeera duk umah babysitter(bs). Dorg mula dok kt sana sejak 3.9.2012.
1st day...memang haru duniaku..melalak jgn cite..nak balik 1,000,000x kot si kakak sebut ulang2..sampai bs xtahan tpaksa cal aku...dan aku amik dia kul 4 ptg duk opis.Haahaa..tu cte ari pertama...sampai ari ke-3 mumy yg jatuh demam dek kerana melayan kerenah anak2..tp dpt rehat sampai tghari je..nasib baek dady dorg lum de pelatih..ble bs cal jek kul 1130 pg..nabeela mngarok! kena la kami jemput... esoknya, anta kakak masuk nursery dekat umah tu ja..pon sama! nk blk jgk... sampai ckgu nursery ckp.. nabeela dah penat menangis..amik la dia bwk balik..hmmmh... anak2ku..

Ujung mgu yg lps kami blk kampung..mtk air penawar wat anak2..selain tu kami cuba jg berusaha bacakan Al fatihah&Al Insyirah tiup kt ubun2 anak2 masa tido...Nasihatkan dia, bgtau 'KENAPA' di harus tinggal dengan babysitter... (kredit to my fren Mariam sbb bg tips yg berguna ni..At least anak2 dgr ckp mumy&dady nya)

Semalam & arini, walaupon pagi masa anta tu kakak still menangis...tp ble dah lama2 dia senyap sendiri..adik ok dah..bs dukung muka relaks jek.Tiap2 ptg mumy sharp 'thumb print' OUT kul5 ptg..kul 5.05 mumy dah sampai umah bs.. Punya la x sabar nk jumpa anak2..nak peluk cium anak2 yg seharian x jumpa..RINDU GILER!

Cepat la masa berlalu..semoga atok selamat mengerjakan haji di Mekah..kembali dalam keadaan sihat&selamat... =)

Take Care U all ;)

~Mummy nab&deera~



No comments:

Protein penting untuk mereka yang ingin hamil

Assalamu'alaikum w.b.t, Semua pasangan yang berkahwin mestilah nak dikurniakan cahaya mata kan. Tak kira la seorang atau ramai.. Itu...