Friday, August 17, 2012

Menjelang hari raya.............

Salam,

Hari ni adalah hari ke 29 umat Islam berpuasa...Alhamdulillah..smoga kita dpt mengakhiri ibadat puasa serta meraikan hari kemenangan keesokan harinya dgn penuh rasa kesyukuran ke hadrat Ilahi...

Aiyaaa! ayat mumy..dasat siottt...

Ok..mumy bkn de idea sgt nak menulis pagi2 ni...Mumy just nak ceciter kosong..Kelmarin, hari khamis ptg sblm berbuka..kami dah sampai Segamat...sempat lagi berdating dgn en hubby tgk mid nite movie EXPANDABLE2 kt LFS One Segamat..huuhuuu...

Keesokan paginya, kami sekeluarga merempuh bandar yg JEM...adoiii aiii...Wpon blum 'semua' org Segamat pulang...(iye2 je aku ni) tp bandar segamat sibuk semacam! Tp every year mmg camni....mana2 tmpt camtu kan? Arini last puasa...Sok hari raya..mst ramai yg  mncari sayur segar,daging segar, ayam segar....ketupat segera..sarong ketupat..santan segar dsbgnya....

Semalam smpt gak aku meredah Ariani...SALES giler r! skrg dh turun hga..paling murah RM18-50..tp yg mahal2 tu ttp adoooo..aku memborong 4 helai shj utk hadiahkan kt mak sehelai & selebihnya wat basahan gi koje...bli yg biasa2 jek...

Beraya di usia ujung2 20-an ni teringat lak waktu berusia bwh 10 thn ketika arwah abah masih ada...........
Arwah abah rajin blikan bunga api..(time tu..bunga api x diharamkan dijual...cma bdk2 skrg ni pandai sgt ubahsuai jd mercun buatan sdri..) Memang best..15 Ramadhan dah pasang pelita..main bunga api..rumah terang benderang..rasa meriah!!! tp skrg, x mcm dulu...Dulu lain sekarang lain...anak2 skrg pon x segumbira kita dulu masa kecik2..ble nak raya je..x taw mcmana nk gmbrkan heppy nya.

Corat coret mumy sampai sini dulu..drpd xde idea..jd mlimpah ruah plk idea =) Anyway, selamat berhari raya, berhati2 dijalan raya semasa hndk pergi beraya atau pulang ke kampung....ingatlah pd org yg mnanti...Semoga semuanya SELAMAT!!!

Maaf Zahir Batin dar kami sekeluarga,,,

~Man,Lyna,Beela&Deera~

No comments:

Promosi Hujung Tahun Vivix Shaklee!!!

PROMOSI VIVIX SAMBUNG LAGI?? Serius ke? Ehh,kenapa pulak tak serius??? Mesti la serius.. SERIUS shaklee nak bagi kita sihat & cantik &...