Thursday, February 3, 2011

Banjir besar 2011

Salam blogger,

Dah seminggu aku x jengah blog kesayangan ni...Yela,as u all know...kampung halaman ku dilanda banjir.Sementelaah..aku ikut hubby blk mengundi di kampung Tenang,Labis untuk mengundi pada 29 januari 2011.

30 januari 2011 - nyaris JLK70xx aku tenggelam dek banjir.Mujur hubby gi pusat mengundi tak bawak kete.Malam 30hb tu Segamat dah naik air...tapi kt Kampung Tenang tengahari baru  la air naik mendadak.4 hari aku x lepas balik ke Segamat...akibat terputus hubungan kerana jambatan segamat naik air.Macam lautan...

1 Februari 2011 - air sungai segamat mula surut....tp masih terputus hubungan.Actually,aku x sempat nak rakam keadaan banjir di Labis sbb xbawak camera dan battery hp 'kong'.Tp, ada beberapa gambar EHSAN dari kamera sepupu aku yang melawat tempat kejadian di Segamat.Heeheeh :-D

2 Februari 2011 - Setelah 4 hari  di Kg Tenang...xde air paip.Kena tadah air hujan sbg sumber makan,minum,mandi dsbg, xde elektrik...rasa mcm hidup zaman jepun (cuma x kena makan ubi kayu) makan sardin pon OK! aku berkobar2 nak balik segamat..sbb rasa macam dah lama tinggalkan segamat&rumah ku (walaupun xkena banjir). ;'(

Ini apa yang dapat kita lihat keadaaan banjir besar kali ke 2 di Segamat (xsampai 10 tahun pon kejadian sebelum nih). Pics courtesy from my cousin..latifah Mazlan..tQ..huuhuu..

:: Jambatan Keretapi ::

:: Jln Batu Badak (jln ke Tangkak,Muar) ::

:: Bandar Utama ::

:: Jambatan Segamat- Jln ke Tangkak,Muar yang menyebabkan aku xpat blk ke Tangkak..huah3 ::

:: Lg kerosakan yang berlaku akibat bencana banjir..di jalan batu 8 ::
Hhmmmh,banjir oh banjir...mcmana aku nak balik rumah & bekerja.....?Lu Pikir la sendiri.....

Love;
-Lyna-

No comments:

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...