Thursday, July 9, 2015

Sambal Goreng Ikan Bilis


Salam 22 Ramadhan,
Lagi beberapa hari lagi kita akan menyambut Syawal pula.. bulan yang penuh barakah ini menguji kami erti sabar dan kegigihan [baru betul menahan nafsu dan mengajar erti kesabaran]. Selepas suami di berhentikan kerja.. aku dan mak (mak sendiri) memulakan bisnes kecil kecilan mengikut 'kepakaran' kami. Kami memulakan perniagaan Sambal Goreng Ikan Bilis resepi mak.
Alhamdulillah, walaupon kecil-kecilan..aku bersyukur atas kurniaan rezeki yang Allah berikan dan aku bersyukur dapat emak yang baik hati dan rajin membantu ku mencari rezeki tambahan. Husben aku pon keje jugak...selain jual SCALE MODEL.. dia buat juga kerja-kerja kebun di kampung.
Apa pun, susah macamana pon kita...kita kena ingat ada orang yang lebih susah daripada kita. Aku bersyukur sebab anak-anak masih dapat makan minum sedap, beli pakaian raya dan berjalan-jalan macam orang lain walaupon bajet2.

Dalam hidup ni bergantung lah kepada Allah sepenuhnya. Memintalah kepada-Nya dan usaha. InsyaAllah segala-galanya dipermudahkan.

Panjang pulak membebel [sekadar luahan hati]

Sesape yang teringin nak order sambal goreng ala kampung ni...bole whassp 0196800226. Buat masa sekarang, seminggu sebelum raya..tempahan ditutup dan hanya utk customer terdekat. Mungkin selepas raya..tempahan akan dibuka semula =)
Bole follow Instagram Lyna_Sabran dan Facebook : Norazlina Sabran untuk info lanjut.




150 gram RM8.00 [tidak termasuk postage]

No comments:

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...