Monday, September 15, 2014

Macamana nak buang perasaan SENTAP??

Ko jangan la tanya aku macamana... kihkihkih.. kadang perasaan ni takpat di kawal jugak.. sedih.. sayu.. simpan sendirik.. ataupon cite kat orang yang aku percaya.. MAK, SUAMI.. [ my best listener ]

Ntah la, kadang2 bila geram atau marah..medium FB memang tak bole langsung di gunakan... ramai 'pengondem' daripada pemberi komen POSITIF. Bagi aku blog ni.. hanya follower yang baca..atau kalau link di 'SHARE'.. InsyaAllah ramai kot yang baca.

Sebenarnya, bila waktu sedih atau 'down' tiba.. mengadulah pada Allah. Sungguh2 bercakap denganNya. Kita akan rasa lega dan dipermudahkan segalanya...

Sejak kebelakangan ni, hidup aku tak tenteram dengan kehadiran orang yang sibuk jaga tepi kain orang, orang yang suka mengata belakang kita..tapi depan muka manis... tergamak eh?! Terkesima jugak sekejap.. bila orang yang kita percaya 'OK'..sebenarnya belakang kita mengutuk kita. PERGH!!! sentap siot... tapi apa kata kita sedekahkan dia ALFATIHAH banyak2.. moga Allah ampunkan dosa dia. Aku ni bukan la SUCI tanpa dosa..tapi aku tak suka keburukkan di balas buruk.. Biarlah Allah yang membalasnya.

Aku tau aku tak perfect.. tapi adakah orang yang mengata aku tu perfect??? 101% sempurna? Alhamdulillah..kalau betol gitu...

Aku dah tak nak tulis benda yang negetip2 kat FB.. sebab nanti ramai mulut LONGKANG yang mengata aku.. meroyan la..itu la ini.. at least bila aku tulis kat cni.. sukati aku la nak tulis apa. BLOG aku kot.. kalau ko tak suka baca jangan baca..tak lalu kat 'news feed' korang pun.. tak mengganggu pandangan mata korang pon dan yang paling penting.. takde kena mengena dengan hidup korang pon.. That's for sure laa.. ( kecuali kepada si pembaca 'sape makan cili dia terasa pedas' )

Gitew la konsepnya...

Lagi satu, yang paling menguji kesabaran bila terasa sangat..jadi mangsa 'pilih bulu'.. setakat orang pandang aku sebelah mata.. sedih? Nak sedih ke? Ke setakat nak cakap "yela! Sape lah aku..." that's me actually... mudah sangat merendah diri.. sebab malu tak bertempat nak meninggi diri nih. "Apa lah yang aku ada? " takde pencapaian yang harus di banggakan.. kecuali AWARD dari Allah.. 5 tahun perkahwinan dah de 3 cahaya mata. Syukur! inilah namanya rezeki dunia akhirat...

sorry la, terpaksa baca luahan hati aku ni.. banyak sangat aku pendam... sampai kadang satu tahap jadi tepu bila orang menyampai kat aku.. dan tahap nak muntah, loya, meluat dan menyampah nak dengar.. dia pikir aku nak ambik kira 'komen'2 diorang tu.. jangan harap.. kirim salam jek. Selagi perangai dorang still sama.. jangan harap aku nak ubah cara aku.. sekian! Goodbye.
[ terbako ni seh ]

No comments:

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...