Thursday, January 16, 2014

KEMAS RUMAH: 5S barang mainan anak2 lagiiii....

Salammmmm,

Pffffttttttttttttttt..........

Aku ni asik pening tgk brg mainan anak2 aku...nak buat playarea cm x jadi jek...rasa cm xde ruang yg sesuai..nak buat kt ruang tamu...konpem sok lusa umah aku bersepah dgn menan seluruh pelusuk umah..nak wat kt bilik no2...blk tu byk brg2 [mak aku kn tinggal dgn aku..so,almari&bekas2 baju dia byk..aku pon dah x taw nk susun camne] x nak la ganggu brg2 mak semata2 nk wat play area ank...Terpk jgk nk buat kt bilik no3..tp ctu la 'bengkel' husben wat model kapal terbang&kete kebal dia [dlm otak ni nak je buat SO.HO kt ctu] tp nnnnntah la..x terbuat2..x tersusun2 bilik tu..kalau korg bole bg idea...ape salahnyeeeee ;)

scroll down...

tgk gmbr bilik no 3 nih..*_*
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>





mmg bersepah sgt...Jgn tny kenapa... [piccas yg aku dah kemas ckiit2...ntah mana ilang..lantak la..bg la korg tgk 'keindahan' bilik stor ku ni] Kabinet dapur tu mnyibuk kt ctu..sbb dapur kecik..bila dah buat tabletop dah x muat nk masuk..klu dah buat KC bole ler aku le~go kan kitchen kabinet nih..ganti ngan rak2 yg sesuai utk small office~home office..lalalala~ verangan jek!

Ehh..td cam nak cite ttg kemas brg mainan anak2...

semalam, dr mana dtgnya kerajinan aku..mngemas...mengkatogerikan semula brg mainan anak2 dan soft toys yg semakin bertambah tu... [tolong la ULTRAMAN!] urgggggggggh..dah mcm org meroyan aku nih..Pls la jgn putus asa mendisplinkan anak2 utk belajar mengemas & simpan brg mainan slps main.jeles kekdg tgk...org lain de anak kecik gak...tp umah dorg kemas jek..klu bersepah pon time2 tertentu je r...xde ar cam umah aku 24/7 bersepah...sob..sob..sob... :'(

Nah~ aku teraburkan kesemua skali..ada la 'assistant' aku...assist la sgt kn???






LEGO

ALL ABOUT 'BEAUTY'..dll
COOK STUFFs

BIG STUFFs

RAZIN'S SOFT TOYS
NAK TGK SKILL SY MAIN GITAR???
Really2 hope aku dpt displinkan anak2 aku...x suka dengor ayat "biasa la budak2..suka wat sepah..." no no no.. tp apa2 pon biasanya anak2 akan tiru tingkah laku mak bapak nye kan? bila dia tgk mak bapaknya rajin..dorg pon ikut la rajin...ye dak? klu korang de tips nak mendisplinkan anak2 drumah..sila la share dgn mummy yg pening ni..... [salah satu reason knpa projek aku slalu bertangguh..slow & steady je progressnya..]

#ntah kali ke berapa mumy meng'audit' brg mainan dorg nih...skali lagi..skali lg..bpe byk kali da...?

Ya Allah, berikanlah mummy kekuatan untuk mentadbir rumahtangga..skaligus kerjaya...Amiiin :)

Mummy nab&nad


2 comments:

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

salam lina..
akak pun suka susun2 ni..sekarang ni pun suker baca blog lina dan blogger2 lain yg susunatur ni..heheh..

budak2 ni kita kener ajar punish and reward tau..akak amalkan kat Jannah & Rizqi..sebelum main dorang akan mintak izin..tapi bersyarat kener kemas..kalau x next time dorang x dpt main..alhamdulillah berjaya konsep tu...

Unknown said...

heehee..OK2...Camtu ek...nt lina tryy =) tq for sharing..

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...