Wednesday, December 4, 2013

KEMAS RUMAH : Almari baju HIS & HER {PART 1}

Assalamualaikum,

Alahaiii..ni projek berzaman...dah lama dah siap kotak DIY guna box A4 tp 'content'nya masih belum di isi.Hikhikhik..so apabila ini yg berlaku [piccas dibawah]..aku pon menggigihkan diri mengemas almari kami..hukhukhuk.. [tiap2 minggu bgini...even skrg ponnn!]


Maluuunyeee..bertimbun2 ko..klu x men korek2 je dlm bakul..
HIS - sebelum rearrange
HIS ~ Selepas
Ni la almari HIS..gambar yg di atas sblm rearrange..x banyak beza pon just re-arrange & tambah kotak DIY tu utk ltk baju2 yg dah jarang guna [baju hubby le...banyak bebenor..aku tgk pakainya bju yg feberet jek..er!] Sangat susah nak maintain bhgn ni..mencabar kewibawaan aku..hukhukhuk..
Ok,xpe...aku kena gigih..rajin2 la memberi perangsang spy org dlm rumah aku ni rajin jgk.

Sebenarnya byk lg ruang yg bole d manfaatkan..nanti la aku cuba fikirrrkan lagi [banyak benda bole sumbat kt bhgn atas tu] Skrg ni masih dlm proses 'mnyisih & mnyusun'...bru 2S...Klu sume dh tersusun sumenya bru bole wat deko2..ye x? x kan ko nk deko2 tp umah cm titanic karam singhwalya... Berbalik pd almari HIS td..husben aku banyakkk sgt trackbottom...Maklum r,dia keje pakai trackbottom je..slack de 1-2 helai je..kemeja pon same.So,tshirt berkolar slain tshirt keje aku hanger bersama baju anak2 yg menumpang kt ctu.Tengok dari kanan..Seluar jeans d gantung mggunakan multihanger cosway,seterusnya koleksi baju melayu, koleksi jaket&sweater,kemeja&tshirt..
Kemudian, baju kurung anak2,dress,tshirt utk jalan2 & skirt/seluar jeans.Bwh gantungan baju...kotak DIY yg disusun dgn koleksi mini HIS.
Bahagian atas pula koleksi tuala kami,kotak DIY baju jarang guna,paperbeg yang selalu guna [mudah capai ltk kt ctu] kopiah&handbag lama [sepatutnya disimpan dgn adik beradiknya yg lain].

Tentang baju anak2..aku tgh confius...nak bli almari yg mcmana utk anak2.Samada chest drawer atau almari ada unit penggantung&rak? kalau dipikir2kan anak 3 org senang pakai laci..1 laci utk 1 org tp xde tmpt nk gantung baju plk.Kalau beli almari sure aku kna ltk storage box utk smpn baju2 berlipat bagi memaksimumkan ruang [kalau x confirm terabursss].

Antara cth almari yang aku bekenan...

Ada unit penggantung

Ada rak susun baju

Mengikut kata suvey TESCO & GIANT banyak & murah.. :)





Yang ni best jugak..sebab ada laci&unit penggantung

Almari baju anak kawan aku [hayqal@shikin]
Jom tgk pulak almari HER
Almari HER sebelum
Selepas
Actually, almari HER mmg aku sentiasa maintain..bersepah ckit kat bawah tu pasal encik M dtg.Pastu kemas&sorok cadar2 kt tempat yang sesuai..settle! Bahagian bwh gantungan baju masih ada baju berlipat tp still tersusun la.Ada unit penggantung extra mmg aku simpan telekung kat situ tak gantung kat luar.Para atas tu ada kotak DIY guna penutup kotak A4 aku simpan segala stok toiletteries termasuk pad,bedak,deadoran,berus gigi&sabun pencuci muka.Paper beg [hitam/biru] tu simpan pakaian yg tidak digunakan lagi..kotak DIY yang nmpk 'kosong' aku simpan tudung berlipat dan last but not least beg make up [terpaksa okeh] simpan di tempat tinggi spya make up ku tidak 'digunakan' oleh anak2 daraku... [faham2 la...bukannya bole tayang kt dressing table].Dari segi susunan baju dari kanan koleksi kemeja pejabat dan baju kurung [ada 2 almari sebenarnya..tp almari 1 lg tu baju kurung jarang pakai..kat almari ni kerap pakai].

Itu je crita tentang susunatur almari pakaian kami..boring..x banyak baju pon.Byk yg aku 'sisih'kan..buat semak almari jekkk ;p

C ya next entry k.

Sengih....;

Mummy nab&nad



No comments:

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...