Wednesday, June 20, 2012

Syyyh....SILENT MODE!



Salam,

Pernah tak korang duk 'membatu'...diam tetibe...wat hal sendirik...tak campur orang lain..cakap ape yg penting sahaja?? hukhukhuk.. Relaksss... Kadang2 aku pikir..diam itu lebih baik dari banyak bercakap (orang pempuan kejenya mengumpat,mengata, berborak kosong..). Mungkin ada yang bukan dari jenis ni..ada yang suka berdebat, berbahas, meluahkan rasa hati....tapi....aku nak nyatakan disini.....

Diam..
tak semestinya kita mengalah..
Diam...
tak semestinya kita setuju...
Diam....
tak semestinya kita bisu...
Diam...
tak semestinya kita sombong...

Untuk diri aku..kenapa aku yang jenis "mulut riuh" ni tetibe TERdiam..byk sebabnya...

Kalau..
Aku marah, aku x suka, aku sedih, aku kecewa & aku bengang....
All negative things will come out..klu aku berkata2 & kalau aku buat tindakan..
So, supaya tidak melukakan hati sesiapa..supaya keakraban tidak terjejas, hubungan jadi keroh...baik kita 'zip' mulut...Banyakkan istigfar...banyakkan bacaan surah2 ayat pengasih..semoga kita sentiasa dikasihi oleh orang sekeliling..FORGIVE n FORGET! simple... Aku tak suka bergaduh..aku tak suka cari pasal dengan orang...aku tak suka berdebat..aku tak suka berbahas...so, let it go.

Pengalaman hidup banyak mengajar aku...mungkin ini cara terbaik untuk kita 'handle' masalah dengan orang2 disekeliling kita... Masing2 ada cara tersendiri..so, buat yang terbaik untuk diri anda =)


Peace No War

Mummy nab&deera ;-)


No comments:

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...