Friday, March 18, 2011

Part 2 : Dah lama x update blog!!!

Salam....

Jumpa in Part 2...kalau blog ni ada perasaan...mesti dia merajuk...tp,nk wat camne?bz.....memanjang..coverage internet kt umah pon X OK..harapkan balik umah mak..coverage internet full bar! Tp...dah melayan si kecil...bile masa dtgnya idea nak menulis blog.

This time nak kongsi cite tentang penggunaan botol BPA yg kini telah diharamkan oleh kerajaan Malaysia...Huh! Mungkin aku terlepas pandang aspek tu...memang aku ada TERbeli botol AVENT jenis clear plastik... (Avent terdapat dalam 3 jenis -HONEY,MILKY,CLEAR)...

Honey color - Polyethersulphone (PES) terdapat dlm warna madu berwarna alami dan merupakan bahan yang sangat tahan lama. 'High quality' ia bererti bahawa itu adalah tahan panas, tahan kotor dan lasak. Selain, botol PES mempunyai kelebihan sedikit kerana itu lebih mudah dibersihkan.

Milky pulak - Polypropylene (PP) mempunyai rona susu dan merupakan bahan yang lebih lentur. Philips AVENT botol yang diperbuat dari material ini mempunyai cincin penyesuaian untuk memastikan rok unik pada puting susu bekerja secara optimum.

Clear - Polycarbonate (PC) adalah plastik yang jelas yang sangat tahan lama. Polikarbonat plastik digunakan dalam botol bayi, botol air, peralatan perubatan, peralatan olah raga dll kerana kurang kemungkinan retak atau pecah, yang boleh menyebabkan kecederaan. Namun, Polycarbonate mengandungi Bisphenol A ;-P

Penjelasan kt atas ni...sebagai panduan pengguna2 botol AVENT...Tp saya ada 1 botol yg masih belum digunakan. Pasni...saya nk citer tentang cara2 penjagaan & penggunaan botol BPA...sbb selama ni orang x kisah pon botol BPA atau x...tp saya skrg...botol air sendiri pon saya cek...heehee...

Tunggu part 3...bole???

Jumpa lagi.....

No comments:

Kebaikan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum, Sempena pelancaran YOUTH SHAKLEE, promosi bulan ni puan seiring dengan misi kecantikan bagi semua tak kira lelaki ke ...